Lidmaatschap

Voor informatie over het lidmaatschap kunt u contact opnemen met de ledenadministratie. Wilt u ook wijziging van het lidmaatschap, opzeggingen of adreswijzigingen zo spoedig mogelijk doorgeven aan de ledenadministratie. Ook als u uw trainingskaart wilt aanpassen kunt u contact opnemen met de ledenadministratie.

Ledenadministratie

Erna Vinkers
erna.vinkers@wierdense-ijsclub.nl

Alumni-kaart

Dit is een trainingskaart voor jongere leden die in verband met studie of werk zijn verhuisd, maar nog vrij regelmatig naar huis terugkomen, en op incidentele basis graag nog een training willen meedoen en een wedstrijd willen rijden. De kaart geeft recht op 10 trainingen in en om het weekend (vrijdagavond, zaterdag en zondag), is geldig voor het hele seizoen en geeft recht op het rijden van wedstrijden met een EN-baankaart. Dat betekent dat rijders als houders van een Enschedese baankaart worden beschouwd en daarmee in aanmerking komen voor inschrijving in de eerste twee weken dat een wedstrijd open staat en het interne tarief betalen. Deze kaart kost € 40.

Hiervoor is het wel nodig dat je lid bent van een andere ijsvereniging.

Lid worden

Het gehele jaar door is het mogelijk lid te worden van de Wierdense IJsclub (WIJC). De WIJC kent twee soorten leden: algemene leden (donateurs) en schaatsende leden.
Klik hier om aan te melden.

Donateurschap

Donateurs hebben gratis toegang tot de natuurijsbaan op onze combibaan in Wierden als deze geopend is. Verder kunnen zij meedoen aan de zomeractiviteiten: skeeleren en droogtraining.

Schaatsende leden

Schaatsende leden hebben dezelfde rechten als de algemene leden en hebben daarboven het recht om in een van de trainingsgroepen in Enschede te schaatsen. Het bedrag dat schaatsende leden betalen bovenop het donateurschap wordt berekend op basis van de leeftijd en het aantal keren dat er geschaatst wordt. Verder worden de kosten voor de baankaart en evt. licentie in rekening gebracht. Meer informatie treft u aan bij contributie.

Na aanmelding als schaatsend WIJC lid gelden de eerste twee trainingen als proeftraining, waarna het proeflidmaatschap automatisch wordt omgezet in een definitief lidmaatschap. Valt het schaatsen tegen dan kan na afloop van de tweede training alsnog worden afgezien van het lidmaatschap. Meld je daarvoor binnen 5 dagen (per e-mail) af bij: erna.vinkers@wierdense-ijsclub.nl.

Verzekeringen

De Wierdense IJsclub heeft (naast een opstalverzekering voor het clubgebouw en de inventaris), de door de KNSB geadviseerde verzekeringen op het gebied van Wettelijke Aansprakelijkheid, Collectieve Ongevallen en Bestuurdersaansprakelijkeheid afgesloten.

De praktijk leert echter dat schades en letsel die bij het uitoefenen van sport ontstaan veelal door verzekeraars als ‘eigen risico’ worden bestempeld, omdat bij sport en spel de regels omtrent aansprakelijkheid ‘strenger’ worden uitgelegd. Wij adviseren leden van WIJC dan ook zorg te dragen voor adequate eigen verzekeringen, waarbij minimaal aan een ziektekostenverzekering en een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering moet worden gedacht.

Daarnaast zijn aanvullende materiaalverzekeringen mogelijk, maar deze verzekeringen kennen vaak beperkte uitkeringen, relatief forse premies en een eigen risicobedrag.

Het al dan niet afsluiten van (aanvullende) verzekeringen zien wij als een verantwoordelijkheid van de individuele leden.

Verzetten van trainingen

Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat je een training mist. In dat geval is het mogelijk om de training, in overleg met de trainers, binnen een week op een ander tijdstip in te halen.

Lidmaatschap wijzigen/opzeggen

De Wierdense IJsclub wordt zowel bij de baankaarten (dit is de toegang tot de IJsbaan Twente in Enschede) als bij de KNSB geconfronteerd met een werkwijze van de KNSB, waarbij bij niet-tijdige opzegging tot automatische verlenging wordt overgegaan, waarna de kosten van trainingskaarten aan de WIJC in rekening worden gebracht.
Daarom moet u, indien u het lidmaatschap van de WIJC volledig wilt beëindigen, dit uiterlijk 31 augustus aan ons doorgeven via de volgende link:

Ledenadministratie

Erna Vinkers
erna.vinkers@wierdense-ijsclub.nl

Alumni-kaart

Dit is een trainingskaart voor jongere leden die in verband met studie of werk zijn verhuisd, maar nog vrij regelmatig naar huis terugkomen, en op incidentele basis graag nog een training willen meedoen en een wedstrijd willen rijden. De kaart geeft recht op 10 trainingen in en om het weekend (vrijdagavond, zaterdag en zondag), is geldig voor het hele seizoen en geeft recht op het rijden van wedstrijden met een EN-baankaart. Dat betekent dat rijders als houders van een Enschedese baankaart worden beschouwd en daarmee in aanmerking komen voor inschrijving in de eerste twee weken dat een wedstrijd open staat en het interne tarief betalen. Deze kaart kost € 80.

Hiervoor is het wel nodig dat je lid bent van de Wierdense IJsclub.

Lid worden

Klik hier om aan te melden.

Donateurschap

Schaatsende leden